معرفی انواع مدل‌ های میز اداری

شنبه 4 آذر 1402
14:31
محیا یوسفی

میزهای اداری از مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که در هر دفتر کاری به آنها نیاز است. از پزشکان و وکلا گرفته تا حسابداران و نویسندگان، همگی از جمله افراد هستند که برای انجام کارهای خود نیاز به میز اداری دارند. کارمندان، مدیران و صاحبان مشاغل مختلف معمولا از این میز به عنوان مکانی برای نشستن، کار کردن و سازماندهی تمام ابزارها و تجهیزات اداری مورد نیازشان استفاده می‌کنند. میزهای اداری انواع مختلفی دارند. در این مقاله بعد از معرفی این محصول کارآمد در مورد انواع میز اداری مدرن و لاکچری صحبت می‌کنیم.

انواع مدل‌های میز اداری

اگر برای خرید میز اداری سری به مراکز عرضه و فروش این محصول زده باشید می‌دانید که طیف متنوعی از میزهای اداری در بازار وجود دارد. گزینه‌های زیر جزء محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین میزهای اداری هستند:

میز تحریر ساده: این نوع میز معمولا از چوب و فرآورده‌های مختلف آن مانند MDF ساخته می‌شود و ظاهری و شکلی کلاسیک دارد. در طراحی میزهای اداری تحریر، کشو و محفظه‌های مخصوصی در نظر گرفته می‌شود که برای نگهداری از تجهیزات کوچک اداری و اسناد و مدارک کاغذی کاربرد دارند.

میز ایستاده: این نوع میز به کاربر اجازه می‌دهد که در حالت ایستاده کار کنند. بنابراین برای کسانی که ترجیح می‌دهند در طول روز به جای نشستن طولانی مدت، تحرک بیشتری داشته باشند گزینه مفیدی است. افرادی که کمردرد یا گردن درد دارند نیز می‌توانند با ایستادن پشت این میز و کاهش فشار روی این نواحی از بدن، با درد کمتری کار کنند.

میز L شکل: این نوع میز به شکل حرف "L" در زبان انگلیسی طراحی شده و برای کسانی که به فضای کاری زیادی نیاز دارند مانند معماران و طراحان ساختمان عالی است. میز اداری L شکل دارای صفحه‌ای بزرگ برای کار کردن است که در کنار آن فضای اضافی برای گذاشتن رایانه یا سایر تجهیزات وجود دارد.

میز گوشه: این نوع میز به گونه‌ای طراحی می‌شود که بتوان آن را در گوشه اتاق و درست کنج دیوار قرار داد. میز گوشه برای آن دسته از افرادی که فضای محدودی در محیط کاری خود دارند گزینه بسیار خوبی است. فضای زیر این میز جای کمی برای پا دارد اما صفحه روی آن به حدی بزرگ است که بتوانید به راحتی انواع کار اداری را روی آن انجام دهید.

میز کامپیوتر: این نوع میز به طور خاص برای کار کردن با کامپیوتر طراحی شده و اغلب دارای ویژگی‌های خاصی مانند محفظه مخصوص صفحه کلید و سیستم مدیریت کابل است.

انواع میز اداری مدرن

برای تجهیز و آماده‌سازی هر محیط اداری، فارغ از نوع کاری که قرار است در آنجا انجام شود؛ قطعا نیاز به میز اداری دارید. با توسعه و پیشرفت صنعت تولید تجهیزات اداری، این روزها شاهد عرضه مدل‌های متنوعی از میز اداری به بازار هستیم. این محصولات هم از نظر جنس بدنه و هم از نظر شکل طراحی و کاربرد به دسته‎‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. در این بخش میزهای اداری پرکاربرد را به شما معرفی کرده‌ایم.

میز ادارای مدیریتی

میز اداری مدیریتی به نوعی از میز گفته می‌شود که مخصوص اتاق مدیریت است. در طراحی میزهای مدیریتی مدرن معمولا به دو فاکتور مهم توجه می‌شود. فاکتور اول جنس بدنه و فرم میز است. بیشتر میزهای مدیریتی با استفاده از چوب خالص ساخته شده و در طراحی آنها سعی می‌شود از نقوش کلاسیک بیشتر استفاده شود. عامل دومی که در طراحی این محصول مورد توجه قرار می‌گیرد؛ ابعاد میز است. میزهای مدیریتی معمولا بزرگ‌تر از میزهای اداری دیگر هستند و فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. گرچه میز مدیریت با ابهت خاص خود می‌تواند جلوه زیبایی به دکوراسون اتاق بدهد؛ اما در انتخاب طرح، رنگ و سایز آن باید تناسب محصول با ابعاد اتاق را در نظر بگیرید.

میز اداری کنفرانس

میز کنفرانس نیز یک نوع میز اداری بسیار پرکاربرد و مخصوص اتاق جلسات شرکت است. این میزها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. ابعاد این محصول بستگی به ابعاد اتاق جلسه و تعداد افرادی دارد که قرار است از آن استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در روند تولید میز اداری کنفرانس باید به آن توجه شود؛ ارگونومی بودن محصول است. از آنجایی که معمولا جلسات شرکت‌ها طولانی است و کارمندان نمی‌توانند در خلال جلسه از روی صندلی اداری بلند شوند و تحرک داشته باشند؛ طراحی میز باید به صورتی باشد که با استفاده طولانی مدت احساس خستگی ایجاد نکند.

میز اداری کارشناسی

میزهای کارشناسی هم برای اتاق مدیریت قابل استفاده هستند و هم برای اتاق کارمندانی که سمت کارشناس دارند مناسبند. بسیاری از مشتریان تصور می‌کنند که میز کارشناسی همان میز کارمندی ساده است؛ این در حالی است که میز کارشناسی از نظر ابعاد و اندازه با میز کارمندی تفاوت دارد. از آنجایی که معمولا افرادی که سمت کارشناسی در یک مجموعه دارند با ارباب رجوع سر و کار ندارند؛ اکثر میزهای کارشناسی مدرن به صورت L طراحی می‌شوند تا هم دکوراسیون اتاق را مدرن‌تر و به‌روزتر کنند و هم فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهند.

میز اداری گروهی

بهترین میز اداری برای تجهیز فضاهای کاری اشتراکی میزهای گروهی هستند. از آنجایی که قرار است افراد زیادی به صورت گروهی از این میز استفاده کنند؛ در زمان خرید آن باید به جنس متریال به کار رفته در ساختش توجه کنید. در تولید این محصول علاوه بر تامین نیاز کاربر به فضای کار زیاد، در نظر گرفتن فضای خصوصی برای هر کاربر نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین خاطر غالب میزهای ادرای گروهی دارای کشوهای جداگانه‌ای هستند و کارمندان می‌توانند از این فضا برای نگهداری از اسناد و وسایل شخصی خود استفاده کنند.

میز اداری کارمندی

میز کارمندی آخرین مدل از میزهای اداری پرکاربرد هستند که نسبت به دیگر محصولات این گروه ابعاد کوچکتری دارند. یکی از ویژگی‌های اصلی این محصول، داشتن کشوهای متعددی است که به کاربر اجازه می‌دهد وسایل شخصی و وسایل کارش را درون این کشوها قرار داده و درب‌شان را قفل کند. علاوه بر تفاوت در ابعاد و نوع کاربری، قیمت این مدل میز نیز نسبت به دیگر محصولات مشابه متفاوت است. قیمت میز اداری مدرن کارمندی، در مقایسه با سایر میزهای اداری کمی ارزان‌تر است.

ابعاد، رنگ و جنس میز از جمله فاکتورهایی هستند که در زمان خرید هر یک از این محصولات باید به آنها توجه کنید. یک میز اداری استاندارد هم باید از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد و هم به صورتی طراحی شود که خستگی ایجاد نکند


[ بازدید : 116 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

عوامل موثر در طراحی چیدمان دفتر اداری مدرن

يکشنبه 11 تير 1402
10:59
محیا یوسفی

طراحی دکوراسیون اداری مدرن

مطمئنا نوع کار و فعالیت‌ های هر شرکت در طراحی دکوراسیون آن تاثیرگذار است. دکوراسیون مدرن نوعی از سبک طراحی محیط کار است که برای اغلب شرکت­ ها مناسب است و می توان آن را انتخاب کرد. مواردی مانند؛ استفاده از مبلمان مدرن و بدون تزئینات، دیوارهایی با رنگ­ های خنثی، کفپوش های با طراحی مدرن، نورپردازی های مخفی و لوسترهای شیک، خلوت بودن فضا و کاربردی بودن هر وسیله­ ای که در دفتر قرار می گیرد؛ از عواملی هستند که دکوراسیون اداری مدرن را می‌سازند.

عوامل موثر در طراحی چیدمان دفتر اداری مدرن

در بخش قبلی به ویژگی هایی که در دکوراسیون اداری دیده می شوند اشاره کردیم. حالا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه عواملی بر روی طراحی دکوراسیون محیط کار تاثیر می­ گذارند و بهترین نوع طراحی داخلی یک اداره بر اساس چه مواردی صورت می گیرد. برخی از این موارد عبارتند از:

پیوستگی و هماهنگی

وقتی می خواهیم یک دکوراسیون اداری شیک و مدرن داشته باشیم، وجود پیوستگی بین نوع طراحی و المان های به کار رفته اهمیت پیدا می کند. به طور مثال رنگ، طرح و فرم مبلمان بخش های مختلف باید ویژگی های مشترکی داشته باشند تا فضای شیک­تری داشته باشید، البته فراموش نکنید قرار نیست همه مبلمان عین هم باشند چون این عامل، تنوع را کاهش می دهند و باعث دلزدگی می ­شود.

نوع فعالیت شرکت

همانطور که گفتیم؛ نوع فعالیت سازمان در طراحی دکوراسیون اداری مدرن بسیار مهم است. به طور مثال با توجه به روحیه ارباب رجوع و یا مشتری ها می­توانید دکوراسیونی مدرن و یا کلاسیک داشته باشید. همچنین نوع پلان (باز یا بسته بودن) فضای اداری با توجه به مدل فعالیت ها و نیاز کارکنان به ارتباط با یکدیگر مشخص می­ شود.

میزان بودجه برای طراحی دکوراسیون

برخی از انواع سبک های دکوراسیون محل کار مانند کلاسیک و یا نئوکلاسیک می تواند هزینه بالاتری نسبت به طراحی داخلی اداری مدرن داشته باشد. البته نوع کیفیت متریال و مصالح به کار رفته تاثیر زیادی در هزینه ها دارد و یک دکوراسیون مدرن لاکچری می تواند هزینه بیشتری داشته باشد.

نکته ­ها و جزئیات زیادی برای طراحی دکوراسیون وجود دارد. یک شرکت متخصص معماری و طراحی داخلی می ­تواند برای طراحی بهترین دکوراسیون اداری مدرن همراه شما باشد.

دکوراسیون اداری مدرن و کوچک

سبک چیدمان محیط کار مدرن و یا مینیمال انتخاب زیرکانه ­ای برای دفتر کار کوچک شماست. برخی از ایده های مناسب برای طراحی دکوراسیون اداری کوچک:

· استفاده از مبلمان سبک مدرن با فرم ­های جمع ­و جور و مناسب دفتر کار کوچک

· استفاده از رنگ­ های خنثی و روشن برای دیوار و کفپوش­ های شرکت

· طراحی کمدهای اداری و یا نظم­ دهنده­ های کاربردی

· نصب آینه برای بزرگتر نشان دادن فضا و افزایش نور محیط

· طراحی پنجره های بزرگ برای استفاده از نور طبیعی و همچنین نورپردازی مصنوعی اصولی


طراحی دکوراسیون اداری مدرن؛ رنگ تیره یا روشن؟

در طراحی دکوراسیون مدرن، رنگ ها بسیار تاثیرگذار هستند. رنگ های تیره و خنثی فضایی مدرن و شیک ایجاد می کنند، دکوراسیون اداری مدرن با رنگ طوسی می تواند انتخاب مناسبی باشد که در آن رنگ طوسی مانند یک پس زمینه برای عناصر دیگر عمل می کند. همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ دکوراسیون رنگ روشن برای فضاهای کوچک انتخاب خوبی است. هرچند یک فضای اداری بزگ هم می تواند با رنگ های روشن، بسیار دلباز و جذاب باشد.

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

اتاق مدیریت بخش مهمی از یک فضای اداری است. اغلب در طراحی دکوراسیون اداری توجه خاصی به دکور اتاق مدیریت می شود، زیرا بسیاری از رایزنی های مهم در هر شرکت در اتاق مدیریت اتفاق می افتد و می تواند تاثیر روانی مثبتی در فرد مقابل ایجاد کند. با استفاده از انواع مبلمان اداری خاص مدرن و با رنگ های شیک و ساده، دکوراسیون اداری اتاق مدیریت را به خوبی طراحی کرد.

مدل دکوراسیون اداری مدرن، ارباب رجوع چه می‌خواهد؟

شرکت هایی که ارباب رجوع و یا مشتری دارند و فضای اداری محل رفت و آمد افراد است؛ برای ارائه بهترین خدمات و راحتی افراد؛ نیاز به بهترین نوع تقسیم بندی فضاها وجود دارد. بخش کارمندان باید به طور مشخصی از قسمت انتظار ارباب رجوع مجزا باشد تا افراد سردرگم نشوند. همچنین مسیرهای عبور و اتاق های مختلف واضح با المان های مشخص شود.


[ بازدید : 235 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکوراسیون اداری - پارتیشن اداری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]