پارتیشن اداری شیشه‌ای یا چوبی انتخاب شما کدام است؟

دوشنبه 3 دی 1397
17:58
محیا یوسفی

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری ، این یکی از آن المان‌های مهم در طراحی محیط یک اداره است. استفاده از انواع مواد در پارتیشن دارای می‌تواند هویت اداره و دفتر شما را تغییر دهد. این در حالی است که پارتیشن‌های اداری اصلی‌ترین کارشان فضاسازی برای یک دفتر کار است. در این مقاله یک جدال بی‌پایان را بررسی می‌کنیم، پارتیشن اداری شیشه‌ای یا چوبی مسئله‌ای که انتخاب را برای بسیاری از افراد سخت می‌کند و هر مدیر عاملی را بر سر دوراهی قرار می‌دهد که از کدام متریال در پارتیشن اداری خود استفاده کند. آیا استفاده از شیشه در پارتیشن اداری ، کارمندان و مدیران را دچار مشکل حریم حریم خصوصی می‌کند؟ یا استفاده از متریالی مانند چوب محیط را دچاری حس بستگی و مخفی کاری می‌کند؟ این دو مسئله‌ای است که باید حتما قبل از انتخاب پارتیشن اداری خود به آن فکر کنید.

پارتیشن اداری شیشه‌ای و محیط باز و شفاف

پارتیشن اداری شیشه‌ای از آن راهکار‌های مدیریت مدرن است. انتخاب بین پارتیشن شیشه‌ای با پارتیشن چوبی عملا انتخاب بین روش مدیریت کلاسیک و مدرن است. این واقعیتی است که وقتی یک روش مدیریت خاص را در پیش می‌گیرید باید از صندلی که روی آن می‌نشینید تا نحوه سلام احوال پرسی صبگاهیتان با کارمندان و همکاران‌تان رنگی از مدرنیته داشته باشد. دیوار‌های شیشه‌ای به همه می‌گوید که شما همه کارهایتان را شفاف انجام می‌دهید. شاید در اقتصاد ایران به اندازه کشور‌های اسکاندیناوی شفافیت وجود نداشته باشد، اما این به آن معنا هم نیست که شما همه چیز را پنهان می‌کنید این هم چندان درست نیست. البته بستگی دارد به کاری که در شرکت انجام می‌دهید ما به شخصه طرفدار این هستیم که یک اتاق برای جلسات گروهی با پارتیشن اداری شیشه‌ای دوجداره باشد، تا اگر حرفی لازم بود به دور از گوش‌های دیگران گفته شود، جایی داشته باشیم. اما حتی میز مدیر عامل خوب است که بین کارمندان باشد و اگر هم پارتیشن آنها را از هم جدا می‌کند آن پارتیشن شیشه‌ای باشد.

پارتیشن‌ اداری چوبی

پارتیشن داری چوبی هنوز نمرده است. این یعنی این که در بعضی از فضاهای اداری، هنوز هم باید بین کارمندان دیوارهایی جدا کننده ایجاد کرد، زیرا کارمندان در بعضی از مشاغل به خاطر فضای رقابتی، میان آنها باید از یک دیگر جدا باشند. استفاده از پارتیشن‌های چوبی و یا طرح چوب با متریال‌هایی مانند ام دی اف که حس چوب را برای شما پدید می‌آورد در این امر می تواند مفید باشد.

اگر از میزهای بزرگ و صندلی‌های بزرگ استفاده می‌کنید جایی برای پارتیشن اداری شیشه‌ای ندارید. مهم هماهنگی در استفاده از یک ست خوب مبلمان و پارتیشن اداری است.
به یاد داشته باشید که پارتیشن اداری چوبی می‌تواند جزم گرایی و ثابت قدمی شما در تصمیماتتان را القا کند و این یک هدف خوب برای شماست.

اما به نظر ما یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در نصب پارتیشن‌های اداری ترکیب چوب شیشه است بله این یک اشتباه رایج در استفاده از پارتیشن‌های اداری است.

در بیشتر شرکت‌های و ادارات ایرانی بخشی از پارتیشن اداری را چوبی و بخشی دیگر را شیشه‌ای می‌سازند. این هویت‌های دو پارتیشن چوبی و یا پارتیشن اداری شیشه‌ای را از بین می‌برد. فکر کنید همه اداره پارتیشن‌های چوبی دارد و یک گوشه پارتیشن شیشه‌ای هر کس که مقیم این قسمت از اداره باشد، عملا حسی از زیر نظر بوده را دارد و حس بدی به او دست می‌دهد. اما برعکس این موضوع هم هست تمام اداره را با پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای فرض کنید و یک اتاق را محصور در پارتیشن اداری چوبی. ساکنین این اتاق حسی از محصور شدن و قطع عمدی ارتباط را دارند.

پس دو نکته مهم را برای انتخاب پارتیشن چوب و شیشه ای در نظر داشته باشید.

  • استفاده از پارتیشن را یک دست انجام دهید. یا پارتیشن اداری چوبی و یا پارتیشن اداری شیشه‌ای.
  • حسی را در نظر بگیرید که می‌خواهید به مخاطبان و کارمندانتان انتقال دهید.

پارتیشن اداری شما می‌تواند برای همیشه حس شما را در محل کار عوض کند پس یک انتخاب خوب را در پیش بگیرید. ما در مکعب گروپ برای تمام سلیقه‌ها و انتخاب‌های خوب شما در کنارتان هستیم.


[ بازدید : 565 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکوراسیون اداری - پارتیشن اداری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]